Melaka Holiday Part 1


Rasa macam dah berkurun dah ni menyimpan gambar dalam pc tapi tak post2 jugak...bila kemalasan melanda cenggini la jadinya...Bulan 6 seminggu sebelum pose ritu aku sefamily bawak anak-anak aku jalan-jalan melaka..tak tau la dari aku belum kawen...sampailah dah kawen and da beranak...tempat yang slalu kiteorang g bercuti asik-asik Melaka...melaka melaka melaka....kadang2 nak tergelak pun ade...sampai aku cakap kat laki aku..."Pa..da xder tmpat len ke selain dari melaka ni yg papa blh bawak mama ngan ank jalan-jalan"...then husband aku jawab..."ntahlah..sebab melaka paling dekat and tempat die best kot..."nampak x lelaki???nak yg dekat je...cehh....

Actually da booking since bulan 5 ritu...saje je dah lame tak bawak anak-anak jalan2...janji taun lepas nak bawak depa ni g Legoland...then last minit tak jadi..so gantikan dengan tahun ni..tapi g melaka je la ye nak....

Kiteorang bangun dalam kul 7 cam tu...breakfast kat mamak dulu bagi isi perut...kiteorang gerak pepagi sebabnyer pagi tu aku nak bawak budak-budak ni g mandi kat melaka wonderland tu sebab aku der purchase kat groupon time tu murah..teruslah grab memandangkan tak pernah masuk situ lagi and bebudak ni pun suka men air...tu yang beli...



Kiteorang gerak dari pd since hometown aku kt pd...dekat la ckit kan..lalu highway je...



Exit Seremban-Port Dickson...time ni da masuk Seremban



Susur ke Johor bahru/Melaka dari Seremban-Port Dickson




Melaka...here we come!!




A bit closer


Exit Melaka Ayer Keroh









Tol Ayer Keroh



Dah sampai...


Memandangkan percutian kali ni 2 hari 1 malam je...dan kiteorang g pun hari jumaat pagi..so, memang tak ramai lah orang and keta pun tak banyak...yang paling best masa sampai je kat melaka wonderland...orang memang tak ramai lagsung..puas anak-anak mandi..puas la diorang dapat men banyak kali...



Entrace Melaka Wonderland...nampak anak dara tu da excited beno... 




Ni one of the pool la yang ade...more photos will come kat part 2 insyaallah.... 




Kan aku cakap die yang paling excited antare kiteorang... 




Daddy's daughter...ntah mane la ank aku blaja posing cenggitu...


Kiteorang sampai dalam pukul 10 lebih cam tu...bagi bebudak mandi puas-puas....sebabnye pukul 2 dah nak gerak pergi town melaka sebabnyer nak check in hotel...haa..check in hotel ni pun ade kes...nak tau ape..tunggu part 2...geram sangat...!kul 1.30 dah panggil bebudak ni nek sebabnyer nak check in hotel plak...boleh plak anak dara aku tu taknak balik...sampai aku terpaksa angkat die dari kolam tu bawak g toilet tukarkan baju dier sume..melalak lalak die nak mandi lagi..aku cakap nanti kat hotel mandi la puas2...ada swimming pool...die tak nak jugak...melalak lagi...sabo je la...last2..dalam keta kepenatan...duk kat arm rest tu punye tempat..sampai kebelakang-kebelakang la die tertido sebab belakang kan takde tempat sandar...nasib bek aku perasan...lau tak..tergolek die kat belakang..haha..macam2 ragam 2 hari ni bawak die..menguji kesabaran betul...till we meet to the next entry ya...!! 


No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT . All rights reserved. | Sign in | Top of page